A trecut o săptămână de la premiera (24 martie) pe țară după piesa lui Carlos Fuentes El tuerto es rey (Vis cu statui) care a avut loc la Iași, în regia lui Ovidiu Lazăr - o săptămână în care o tăcere aproape deplină a înconjurat reprezentația de la Sala Studio a Teatrului Național din Iaşi. E tăcerea de după orice spectacol care nu cere să-i fie restituit un sens prin cuvântul din afară, prin comentariul despre, dar e și tăcerea care vine dintr-o întrebare firească: Și totuși care a fost miza acestui spectacol?
Poate așteptările de la această punere în scenă au fost de la început prea mari: o premieră pe țară, un autor latino-american comparat de prea multe ori cu Borges, dar destul de puțin tradus la noi, o necesară punte peste timp între Ovidiu Lazăr și doi importanți reprezentanți ai teatrului ieșean cărora regizorul le datorează într-o anumită măsură ceea ce a ieșit din textul lui Fuentes și pe care el însuși îi
Citeste tot pe
Art Act magazine