Festivalul de la Cannes mai puţin fastuos din cauza crizei

publicat:
21.04.09
in sectiunea:
trimite si altora
Festivalul de la Cannes<comma> mai puţin fastuos<comma> din cauza crizei
Cea de-a 62-a ediţie a Festivalului internaţional de film de la Cannes care se va desfăşura în perioada 13-24 mai se anunţă a fi mai puţin fastuoasă decât de obicei din cauza crizei economice.

Ministrul francez al afacerilor externe a anulat subvenţia de 72.000 de euro pe care o oferea festivalului de la Cannes în contextul bugetar actual şi a priorităţii pe care o reprezintă producerea şi difuzarea producţiilor cinematografice din Sud.

"Ne aflăm într-o criză mondială fără precedent. Ea atinge atât Cannes cât şi întreaga Coastă de Azur." admite preşedintele sindicatului lanţurilor hoteliere din Cannes Michel Chevillon.

Al doilea eveniment modial ca mediatizare după Jocurile olimpice Festivalul de la Cannes va fi cu siguranţă afectat.

Hotelul Martinez unul dintre cele mai renumite din Cannes este rezervat în întregime încă din luna februarie pentru perioada festivalului inclusiv şi cel mai luxos apartament al acestui edificiu art-deco care ajunge în perioada importantului eveniment la preţul de 36.000 de euro pe noapte declară directorul Richard Schiling.

La nivel general hotelurile au trebuit să se adapteze la scăderea cererii. 70% dintre deţinătorii de afaceri în domeniul hotelier şi-au menţinut preţurile în raport cu 2008 doar 25-30% dintre ei au îndrăznit să mărească tarifele. O altă măsură luată din cauza crizei este aceea că hoteluri care până anul trecut nu acceptau rezervări pe perioade mai mici de 12 zile au făcut compromisul de a închiria şi pe o perioadă minimă de cinci zile.

Până şi coaforul oficial al festivalului Jacques Dessange îţi ia măsuri de precauţie pentru a întâmpina efectele crizei astfel anul acesta el va angaja doar 15 persoane cu 5 mai puţine decât în 2008.

Cunoscuta firmă de cosmetice L'Oréal şi-a oprit campania
de publicitate care era difuzată în faţa hotelului Martinez. Discoteca Jimmyz una dintre cele mai mondene cluburi de noapte va trebui să-şi găsească alţi sponsori după ce cei doi parteneri publicitari Fendi renumita casă de modă italiană şi Swarovski firmă specializatză în cristale au renunţat la contract din cauza crizei financiare a declarat producătoarea Albane Cleret.

Nici restaurantele n-au rămas neatinse de efectele crizei astfel în acest an "foie gras" renumita specialitate franţuzească va fi înlocuită de "pissaladiere" o specialitate provensală care se vine foarte bine iar rafinata şampanie va fi înlocuită de vinul rosé.



Autor: Realitatea TV

Sursa:Realitatea TV

Voteaza:
0 0voturi

Comentarii


stiri recente

Arhiva

sectiuni

vizualizeaza ca norisor / lista

  Aminteste-ti datele mele